Öğretim Tasarımı 2


CheckBox, İmage, ListWiev, PasswordTextBox, PhoneCall
CheckBox
Kontrol kutusu bileşenleri, kullanıcı tıkalarını algılayabilir ve buna karşılık boolean durumunu değiştirebilir.
Bir onay kutusu bileşeni, kullanıcı dokunduğunda bir olay doğurur. Görünümünü etkileyen, Tasarımcı veya Bloklar Düzenleyici'de ayarlanabilen birçok özellik vardır.
Özellikleri
BackgroundColor
Onay kutusu arka planı için renk.
Checked
Kutuyu işaretlerseniz doğru olur, aksi takdirde yanlış olur.
Enabled
Ayarlandıysa, kullanıcı eylemde bulunmak için onay kutusuna dokunabilir.
Height
Çek kutusu yüksekliği (y-boyutu).
Width
Kutunun genişliğini kontrol edin (x-boyut).
Text
Onay kutusunda görüntülenecek metin.
TextColor
Onay kutusu metni için renk.
Visible
Onay kutusunun görünür olmasını sağlar
Olaylar
Click()
Basıldığında anlamına gelmektedir.
GotFocus()
Onay kutusu odaklanmış bileşen haline gelir.
LostFocus()
Onay kutusu, odaklanmış bileşen halini tersine çevirir.


İmage
Görüntü görüntüleme bileşenleri. Görüntülenecek resim ve Resmin görünümünün diğer yönleri, Tasarımcı'da veya Bloklar Düzenleyici'de belirtilebilir.
Özellikleri
Animation
Bu, görüntülere az sayıda hareket türü ekleyebilen sınırlı bir animasyon şeklidir. İzin verilen hareketler şunlardır: ScrollRightSlow, ScrollRight, ScrollRightFast, ScrollLeftSlow, ScrollLeft, ScrollLeftFast ve Stop
Height()
Yükseklik
Picture
Resim
Visible
Bileşenin ekranda görünüp görünmeyeceğini belirtir. Bileşen gösteriliyorsa değer geçerlidir, gizli ise false olur.
Width
Genişlik
Olaylar
Yok
Yöntemler
Yok
ListWiev
Bu, görüntülenecek Metin öğelerinin bir listesini ekranınıza yerleştirebilmenizi sağlayan görünür bir bileşentir.
Liste, ElementsFromString özelliğini kullanarak veya bloklar düzenleyicisinde Elements bloğunu kullanarak ayarlanabilir.
Uyarı: Bu bileşen kaydırılabilir ekranlarda düzgün çalışmayacaktır.
Özellikleri
BackgroundColor
Liste görüntüsünün arkaplan rengi.
Elements
Listenizi oluşturmak için metin öğelerinin listesi.
ElementsFromString
Peynir, meyve, pastırma, turp gibi virgülle ayrılmış bir dizi metin öğesi içeren bir liste oluşturun. Virgülden önceki her kelime listede bir öğe olacaktır.
Height
Görünümdeki listenin yüksekliğini belirler.
Selection
ListView'de son seçilen metni döndürür.
SelectionIndex
Şu anda seçili öğenin dizini, 1 olur.. Hiçbir öğe seçilmezse, değer 0 olur. Bunu, 1'den küçük bir sayıya veya ListView, SelectionIndex öğelerinden daha büyük bir değere ayarlama girişiminde bulunulursa 0'a ayarlanır ve Seçim boş metne ayarlanır.
ShowFilterBar
ShowFilterBar'ın görünürlüğünü ayarlar. Doğru çubuğu gösterir, False bunu gizler.
TextColor
Liste görüntüleme öğelerinin metin rengi.
Visible
Bileşenin ekranda görünüp görünmeyeceğini belirtir. Bileşen gösteriliyorsa değer geçerlidir, gizli ise false olur.
Width
Görünümdeki listenin genişliğini belirler.
Olaylar
AfterPicking()
Listeden bir öğe seçildikten sonra kaldırılacak basit olay. Seçilen öğe Seçim özelliğinde bulunur.
Yöntemler
Yok
PasswordTextBox

Kullanıcılar, parolalarını yazdıkları metni gizleyen bir şifre metin kutusu bileşenine girerler.
Bir şifre metin kutusu sıradan 
TextBox bileşenle aynıdır , ancak kullanıcı tarafından yazılan karakterleri görüntülememesi dışında.Text Mülkün bulunduğu kutudaki metnin değerini alabilir veya ayarlayabilirsiniz . Eğer Text boştur, kullanabilirsiniz Hint yazmak için ne bir öneri kullanıcıya sunmak için özellik. Hint Kutuda olarak Soluk metin görünür.Parola metin kutusu bileşenleri genellikle bir düğme bileşeniyle birlikte kullanılır. Kullanıcı metin girdikten sonra düğmeye basar.
Yöntemler
RequestFocus()
PasswordTextBox'u etkin duruma getirir.
Özellikleri
BackgroundColor
Metin kutusunun arkaplan rengi buradan ayarlanır.
Enabled
Eğer ayarlanırsa, kullanıcı kutuya bir şifre girebilir.
FontBold
Eğer ayarlanırsa, metin koyu renkte gösterilir.
FontItalic
Eğer ayarlanırsa, metin italik olarak gösterilir.
FontSize
Metnin punto büyüklüğü.
FontTypeface
Metin için yazı tipi ailesi.
Height
Kutu yüksekliği (ebat).
Width
Kutu genişliği (x-boyut).
TextAlignment
Sol, merkez veya sağ.
TextColor
Metin için renk.
Hint
Parola ipucu.
PasswordVisible
Şifre görünürlüğü.
Olaylar
GotFocus()
Box odaklanmış bileşen haline geldi.
LostFocus()
Box artık odaklanmış bir bileşen değildir.
PhoneCall

PhoneNumberTasarımcı veya Blok Düzenleyicisi'nde ayarlanabilen , mülkte belirtilen numarayı telefonla arayan görünür olmayan bir bileşen . Bileşenin MakePhoneCallprogramın bir telefon görüşmesi başlatmasına olanak tanıyan bir yöntem vardır .Çoğu zaman, bu bileşen, ContactPickerkullanıcıya telefonda depolanmış olanlardan bir kişi seçmesini sağlayan ve PhoneNumbermülkiyetin kişinin telefon numarasına ayarlanmasını sağlayan bileşenle birlikte kullanılır .
Telefon numarasını doğrudan belirtmek için (ör. 650-555-1212), 
PhoneNumbermülkü belirtilen rakamlarla birlikte bir Metin olarak ayarlayın (ör. "6505551212"). Çizgi, noktalar ve parantezler dahil edilebilir (ör. "(650) -555-1212") ancak göz ardı edilir; boşluklar dahil edilemez.
Özellikleri
PhoneNumber
Olaylar
IncomingCallAnswered(text phoneNumber)
Gelen telefon çağrısının cevaplandığını gösteren olay. phoneNumber, gelen arama telefon numarasıdır.
PhoneCallEnded(number status, text phoneNumber)
Bir telefon görüşmesinin sona erdiğini gösteren etkinlik. Durum 1 ise, gelen çağrı cevapsızdır veya reddedilir; Durum 2 ise, telefonu kapatmadan önce gelen çağrıya cevap verilir; Durum 3 ise, giden arama kapanır. phoneNumber, bitmiş arama telefon numarasıdır.
PhoneCallStarted(number status, text phoneNumber)
Bir telefon görüşmesine başlandığını gösteren olay. Durum 1 ise, gelen çağrı çalıyor; durum 2 ise, giden arama çevrilir. phoneNumber, gelen / giden telefon numarasıdır.
Yöntemler
MakePhoneCall()
PhoneNumber mülkündeki numarayı kullanarak telefon görüşmesi yapar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SCRATCH İLE PING PONG OYUNU

e-Öğrenme Sürecinde İletişim ve İşbirliği Araçları

KODU GAME LAB İLE OYUN YAPIMI